Künstler*innen
Juli Sando *1993, Genf
Was ist Liebe, wenn nicht Mitgefühl? Und wie zeigen sich Liebe und Mitgefühl, das mehr ist als blosse Behauptung? Mit «The End of our Love» spürt Juli Sando (sie/sier) diesen Fragen in zehn Kapiteln filmisch nach. Jenseits von Abstraktion oder Definitionsanspruch lotet sie mögliche Antworten auf Familie und ein Miteinander aus, das sich von romantisiert-verklärten Bildern zu lösen versucht. Ohne grosse Worte – zumindest keine gesprochenen – rückt ihr Werk, das sie für die Jungkunst als Installation inszeniert, drei Figuren ins Zentrum, die im feinen Wechselspiel mit der Kamera aufeinander reagieren.
What is love, if not empathy? And how do love and empathy manifest themselves when they are more than merely claimed? In «The End of our Love», Juli Sando (she/they) explores these questions filmically across ten chapters. Beyond abstraction or any claim to definition, she explores possible answers regarding familiy and a way of being together that seeks to free itself from romanticized and idealized images. Without many words—at least no spoken ones—her work, which she stages as an installation at Jungkunst, places three figures at its center, who respond to one another in a subtle interplay with the camera.
Bildcredits: Justine Knuchel, Juli Sando
What is love, if not empathy? And how do love and empathy manifest themselves when they are more than merely claimed? In «The End of our Love», Juli Sando (she/they) explores these questions filmically across ten chapters. Beyond abstraction or any claim to definition, she explores possible answers regarding familiy and a way of being together that seeks to free itself from romanticized and idealized images. Without many words—at least no spoken ones—her work, which she stages as an installation at Jungkunst, places three figures at its center, who respond to one another in a subtle interplay with the camera.
Bildcredits: Justine Knuchel, Juli Sando